Pejlemærker og mål 10-13år

Fritidscenteret, forældre og skole samarbejder om børns trivsel, dannelse og udvikling.

Fritidscenteret inddrager forældrenes ressourcer i fritidscenterets aktiviteter

1. At inddrage forældrerådet/forældrebestyrelsen i definitionen af hvilke værdier der ligger til grund for arbejdet med forældresamarbejde – og partnerskab.

2. At arrangere forældrearrangementer i samarbejde med forældrene i respekt for og forståelse for familiernes baggrund.

3. At indgå i forældrepartnerskaber ift. individuelle handleplaner.

4. At tilbyde deltagelse i forældresamtaler i forbindelse med skole/ hjemsamtaler.

Pejlemærker, 14-17år (25år)

Fritidscenteret samarbejder med forældrene om deres barns dannelse, trivsel og udvikling.

Fritidscenteret inddrager forældrenes ressourcer i centerets aktiviteter.

1. At inddrage forældrerådet/ forældrebestyrelsen / brugerbestyrelsen i definitionen af hvilke værdier institutionen bygger sit forældresamarbejde – og partnerskab på.

2. At arbejde for, at forældrene deltager i fritidscenterets arrangementer med respekt og forståelse for familiens baggrund.

3. At der sikres kontakt til nye forældre.

4. At samarbejde med forældrene og skolen om den udsatte unge.