Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Krav om refleksion og metodisk systematik

Krav om refleksion og metodisk systematik i den pædagogiske praksis

Pejlemærker og mål, 10-13 år

Mål

Vi opfylder målet ved:

Fritidscenteret anvender metoder/ systematikker i planlægningen af alle pædagogiske tiltag.

Fritidscenteret gennemfører løbende evalueringer af de metoder og systematikker fritidsinstitutionen arbejder med.

1. At planlægge alle aktiviteter med udgangspunkt i børnenes behov og interesser.

2. At der kontinuerligt afholdes personalemøder til refleksion, sparring, planlægning og evaluering.

3. At anvende relevant forskningsmæssigt viden i den pædagogiske praksis.

4. At målsætte og evaluere alle større og længerevarende aktiviteter ved brug af udvalgte metoder.

5. At udarbejde en tidsplan (f.eks. årshjul) for refleksion af institutionens pædagogiske praksis.

6. At anvende dokumentationsmetoder som f.eks. logbøger eller tilsvarende materiale.

Pejlemærker og mål, 14-17 år (25år)

Mål

Vi opfylder målet ved:

Fritidscenteret anvender metoder/ systematikker i planlægningen af alle pædagogiske tiltag.

Fritidscenteret gennemfører løbende evalueringer af de metoder og systematikker fritidscenteret arbejder med.

1. At planlægge alle aktiviteter med udgangspunkt i de unges behov og interesser.

2. At der kontinuerligt afholdes personalemøder til refleksion, sparring, planlægning og evaluering.

3. At anvende relevant forskningsmæssigt viden i den pædagogiske praksis.

4. At målsætte og evaluere alle aktiviteter ved brug af udvalgte metoder.

5. At udarbejde en tidsplan (f.eks. årshjul) for refleksion af institutionens pædagogiske praksis.

6. At anvende dokumentationsmetoder som f.eks. logbøger eller tilsvarende materiale. 7. At fritidscenterets gadeplansarbejde dokumenteres via BUF logbogen.