Sociale relationer

Sociale relationer - positiv voksenkontakt hver dag

Pejlemærker og mål, 10-13år

Vi opfylder målet ved:

Fritidscenterets børn har mulighed for tæt relation til en professionel voksen.

Fritidscenterets børn bliver passende udfordret på deres personlige, sociale og faglige dannelse.

1. At definere hvilke værdier der ligger til grund for arbejdet med relations dannelsen.

2. At der arbejdes systematisk med relations dannelsen og en organisering af det pædagogiske arbejde fx via en matrixmodel/tidlig opsporing, relationsskema, teamopdeling eller kontaktpersoner.

3. At sikre børnene mulighed for en trivselssamtale senest 3 måneder efter opstart i Fritidscenteret.

4. At indgå i målrettede samtaler med udsatte børn, med fokus på deres personlige og faglige udvikling og trivsel i samarbejde med forældrene, skolen og andre samarbejdspartnere.

Pejlemærker og mål 14-17år (25år)

Vi opfylder målet ved:

Fritidscenteret er et lærings– og udviklingssted, der ruster de unge til at indgå i samfundet.

Fritidscenteret giver de unge en socialpædagogisk og kriminalpræventiv støtte med henblik på at skabe stabilitet omkring deres liv.

1. At definere hvilke værdier der ligger til grund for arbejdet i forhold til relations dannelsen.

2. At der arbejdes med relations dannelsen og organisering fx via et relationsskema, teamopdeling, kontaktpersoner o.a.

3. At udarbejde handleplaner for unge med særlige behov med inddragelse af forældrene og andre relevante samarbejdspartnere.

4. At tilbyde vejledning og rådgivning om personlige/trivselsforhold.

5. At arbejde tæt sammen med skole, Socialforvaltningen, Beskæftigelses – og Integrationsforvaltningen, Kultur – og Fritidsforvaltningen og SSP om de enkelte kriminalitetstruede og udsatte unge.

6. At udarbejde en plan for, hvorledes de unge over 18 år kommer videre i relevante aktiviteter og tilbud i samarbejde med den unge.